Welkom

Dus jij wilt een sixpack? Vanaf vandaag gaan wij jou hierbij helpen!

Helaas zijn wij niet in de gelegenheid jullie allemaal een persoonlijk schema te sturen, dus wat hier gepost zal worden werkt voor de een beter dan de ander. Dit mag de pret niet drukken, want uiteindelijk zijn we hier allemaal met hetzelfde doel – de sixpack. Wat ons betreft is de sixpack niet het doel, maar een gezonde(re) levenstijl, met als beloning de sixpack!

Daarnaast willen wij jullie even wakker schudden dat er geen manier is om snel – als in een paar dagen – een sixpack te krijgen. Dit vereist toch zeker discipline, doorzettingsvermogen en jullie commitment naar ons toe hier op ikwileensixpack.nl. Volg ons advies, pas het aan zodat het in jouw leven past en geniet van alle vooruitgang die je boekt.

TIP 1: meld je aan voor de nieuwsbrief zodat je direct op de hoogte bent van de updates en daarnaast gratis adviezen ontvang in je       mail die niet hier gepost worden.
TIP 2: Post je vragen onder bijbehorend artikel en ik zal jullie hier ASAP antwoord op geven.

Ik wens jullie heel veel succes en nog meer plezier.

PS Laat ook even een berichtje achter in de Wie ben jij rubriek

 

Tagged , , , , , , ,

Nieuwe website!

We zijn nog druk met updaten, maar vanaf vandaag zijn we weer bereikbaar op een vernieuwde www.ikwileensixpack.nl! Alle nieuwe updates, discussies en vragen zijn voortaan daar te vinden.

Onze eerste nieuwe post gaat over spieropbouw check it out!

 

Werkzaamheden

Tijdelijk zijn wij alleen bereikbaar via ikwileensixpack.wordpress.com.

Excuses voor het ongemak.

Metabolisme

MetabolismeMetabolimse is bij afvallen ook een vaak gebruikte term, maar wat is dit nu precies? Een ander woord voor metabolimse is stofwisseling dat maakt het vast weer een stukje duidelijker. Laten we even kijken wat het nu echt is.

De snelheid van metabolisme is de hoeveelheid calorieën die ons lichaam verbrandt om zichzelf te onderhouden. Metabolisme gebeurt in onze spieren en organen, en is het resultaat van wat we ook wel ‘calorieën verbranden’ noemen. Metabolisme is dus eigenlijk de snelheid waarmee de motor van ons lichaam draait. Het metabolisme krijgt vaak de schuld van mensen die gewicht aankomen, of mensen die moeite hebben om gewicht te verliezen. Toch kun je leren om het metabolisme te versnellen (ook wel verhoogd metabolisme genoemd). Het voordeel van een versneld metabolisme is dat het helpt calorieën te verbranden plus sneller en langer fit te zijn.

Continue reading

Tagged , , , , , , , , , ,

Kcal

KcalOftewel kilocalorieën… Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat 88% van de mannen en vrouwen niet weten hoeveel calorieën ze per dag mogen eten. Wij vermoeden dat dit in Nederland ook niet echt leeft onder de mensen, dus vandaar dat wij hier het onderwerp calorieën gaan bespreken.

Theoretisch gezien is de calorie een verouderde eenheid voor energie of warmte. De calorie is officieel vervangen door joule, maar – en dat is waar wij mee te maken hebben in dit geval – in de voedingsindustrie is de calorie een maat voor een hoeveelheid energie. 1000 cal is gelijk aan één Kcal en deze term komen we weer vaak tegen op verpakkingen van etenswaar. Je lichaam heeft dagelijks een bepaalde energiebehoefte. Deze energie haal je uit voedsel. Continue reading

Tagged , , , , , , , , , ,

Vetverbranding

VetverbrandingEen van de meest gemaakte fouten die mensen maken op het moment dat ze besluiten te willen gaan afvallen denken ze direct aan het verbranden van vet. Om dit vet te kunnen verbranden denken ze dat ze veel cardio moeten gaan doen als in (hard)lopen, fietsen, skeeleren, zwemmen enz. Ho stop! Hier zit wel wat in, want bij lange cardio training waar een constante verhoging van de hartslag is wordt op den duur vet verbrand. MAAR kunnen jullie er zo veel tijd aan besteden EN is het zelfs mogelijk voor de (startende) sporter 1 uur aan stuk te joggen? Continue reading

Tagged , , , , , , , , ,

Geen sportschool type?

Geen sportschool type?Dat is helemaal geen probleem. De meeste oefeningen – o.a. degene die een aantal sixpackers ondertussen hebben ontvangen via onze nieuwsbrief – zijn thuis uit te voeren. Op den duur hebben we hier wel een aantal hulpmiddelen voor nodig om onze workouts beter te kunnen uitvoeren. Wat wij aanraden om alvast aan te schaffen zijn de Resistance Tubes – zelf even kijken welk niveau voor jou geschikt is – en een Medicine Bal tussen de 4 – 6 kg. Oefeningen met deze middelen zullen binnenkort in jullie mailbox verschijnen, dus zorg dat ze dan op tijd binnen zijn!

Nogmaals dit is geheel vrijblijvend om het aan te schaffen, maar ik denk dat het een kleine investering is voor een grote en positieve verandering.

You can make the difference. Do it. NOW!

Tagged , , , , , ,

Voedingwijzer

VoedingwijzerWie herkent het niet. Heb je jezelf voorgenomen wat aan je fysieke toestand te gaan doen en al surfend op het net kom je wat voeding betreft de termen eiwitten, vetten en koolhydraten tegen. Wat houden deze termen nu in? Ik zal jullie het speurwerk besparen zodat jullie tenminste tijd overhouden om te bewegen. LET WEL dit is basis kennis wie meer informatie wilt daar horen wij het wel van.

Zet je schrap het is tijd om ons eens te gaan verdiepen wat je stap wel/ niet kan helpen!

 

Continue reading

Tagged , , , , , , ,

Bewustwording

Het is heel belangrijk dat jullie beseffen dat 1000 crunches per dag, zeven dagen in de week je nog geen sixpack geeft. Je buikspieren zullen hiervan zeker sterker worden, maar of je hierdoor een sixpack krijgt…

Allereerst een sixpack komt niet aanwaaien hiervoor is actie nodig. Dit kunnen we onderverdelen in training en voeding. Ik ga als eerste wat meer vertellen over training, voeding volgt later.

Training

Hieronder valt naast de buikspieroefeningen, conditie-/ cardiotraining en algemene krachtttraining. In de loop van de tijd zullen deze aspecten dus ook hier besproken worden.

Voeding

Al je oefeningen goed doen, maar je daarnaar ‘vol proppen’ met koolhydraten en ongezonde vetten zal het harde werken niet lonen. Ook betreft voeding gaan we jullie laten begrijpen wat hiervoor nodig is en waarom. Vooral het laatste is belangrijk zodat jullie op den duur op eigen voeten kunnen staan.

Tagged , , , , , , ,

En wie ben jij?

En wie ben jij?In deze rubriek geef ik jullie de gelegenheid om je voor te stellen aan de rest van de ikwileensixpack.nl-ers. Uiteraard kunnen jullie hier ook ervaringen uitwisselen of kijken wat voor doelen andere hebben.

Als tip is onderstaande informatie misschien leuk om te delen.
Naam
Leeftijd
Doel
Hoe ben je op deze site gekomen
Datum van start programma
Foto voor start en tzt gevolgd door updates
De links van je social media pagina’s (Hyves, Facebook, Twitter etc)

Tagged , , , , ,